Warto pochylić się dzisiaj nad artykułem dedykowanym praktyce stosowania kar SENT opublikowanym w Gazecie Prawnej.
Przypomnijmy, system SENT jako narzędzie został wprowadzony, żeby uporządkować obrót wyrobami wrażliwymi...
System SENT w głównej mierze zaadresowany jest do podmiotów, które właśnie wyrobami wrażliwymi obracają...
I tak jak bardzo dobrym rozwiązaniem stało się wprowadzenie abolicji, która wyklucza spory o karę, kiedy mówimy o stwierdzonych nieprawidłowościa w zgłoszeniach SENT już po przewozie, kiedy uszczupleń podatkowych brak, ciągle niezrozumiałym jest, że z dobrodziejstwa abolicji nie mogą korzystać przewoźnicy....
Przewoźnicy, którzy, pomimo że właścicielami wyrobów wrażliwych nie są, są najczęstszymi adresatami kar wydawanych na podstawie ustawy SENT...
Ale czy taki cel był wprowadzony regulacji?
A przecież wystarczyłoby również przewoźników objąć abolicją i już byłoby łatwiej i dla przedsiębiorców, i dla organów Krajowej Administracji Skarbowej....